środa, 11 września 2013

Chleb z ziarnami i suszonymi morelami

Ostatnimi czasy obowiązkowo, chociaż raz w tygodniu, musi być u nas świeży, domowy chlebek:):) Oczywiście stale eksperymentuję, dlatego zawsze jest inny:) Tym razem upiekłam pszenno-żytni chlebek z dużą ilością ziaren i ziół oraz słodkich, suszonych moreli i odrobiny orzechów włoskich. Połączenie okazało się naprawdę bardzo smaczne;)




Składniki:
250g mąki żytniej,
250g mąki pszennej pełnoziarnistej,
50g zmielonych orzechów włoskich (użyłam BackMit),
25g świeżych drożdży,
50g suszonych moreli (użyłam Kresto),
50g ziaren słonecznika (użyłam Kresto),
2 łyżki oleju rzepakowego (użyłam Rapso),
2 łyżki miodu,
łyżeczka soli,
łyżeczka kolendry,
łyżeczka nasion kopru włoskiego.
Przygotowanie
Mąkę żytnią zmieszać ze 150ml letniej wody i odstawić na całą noc.
Następnego dnia mąkę pszenną przesiać, połączyć z orzechami, pokruszonymi drożdżami, olejem, miodem i 120ml letniej wody. Dodać sól, przyprawy oraz napęczniałą mąkę żytnią. Zagnieść gładkie, elastyczne ciasto. Uformować kulę, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Morele drobno pokroić, wymieszać ze słonecznikiem, mieszanką posypać wyrośnięte ciasto. Szybko wyrobić.
 Uformować okrągły bochenek chleba, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i naciąć płytko w kilku miejscach na skos.
Piec ok. 60min w temp. 200st.



                                Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:


3 komentarze: