środa, 25 września 2013

Placuszki - ryżowe puszki

Ostatnio sporo u mnie przeróżnych placuszków;) Dzisiaj kolejna propozycja, tym razem z dodatkiem ryżu, dzięki czemu placuszki są bardziej sycące. Zostało mi trochę ryżu od obiadu, nie mogłam więc pozwolić by się zmarnował:) Przygotowałam więc szybkie i bardzo smaczne placuszki na maślance. 





Składniki:
2 jajka,
2 szklanki maślanki,
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej,
2 łyżki cukru waniliowego,
2 łyżki cukru pudru,
100g ryżu pełnoziarnistego,
szczypta proszku do pieczenia.


 Przygotowanie


Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Dodać maślankę, rozkłócone jajka, całość zmiksować. Odstawić na 15minut.
Ryż ugotować do miękkości i ostudzić. Dodać do ciasta wraz z cukrem i cukrem waniliowym. Odstawić jeszcze na 5 minut.
Na mocno rozgrzany olej kłaść łyżką małe porcje ciasta, formując placuszki. Odsączyć na ręczniku papierowym.
Podawać np. oprószone cukrem pudrem, ze śmietanką lub ulubioną konfiturą czy kremem czekoladowym.




                                      Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł z tym wykorzystaniem ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Same pyszności. Fajnie, że nei zmarnował się ryż. Właśnie z tym masłem czekoaldowym pożarłabym bez zastanowienia!

    OdpowiedzUsuń