poniedziałek, 23 września 2013

Brownie z masłem orzechowym

Brownie to jedno z najbardziej lubianych ciast w naszym domu:) Robiłam je już pod wieloma postaciami, tym razem wypróbowałam przepis na brownie z dodatkiem masła orzechowego, które uwielbiam. Ciasto wyszło takie jak powinno: wilgotne i odpowiednio słodkie. Oczywiście nie przetrwało dłużej niż przez weekend:)







Masa orzechowa:
3/4 szklanki masła orzechowego, 
1/2 szklanki cukru, 
1/4 łyżeczki soli, 
4 łyżki stopionego masła, 
1/2 laski wanilii.


Masło orzechowe połączyć ze stopionym masłem, cukrem, solą i nasiona wanilii. Zmiksować przy pomocy blendera.


Masa czekoladowa:
50g gorzkiej czekolady,
150g mlecznej czekolady,
2/3 szklanki mąki pszennej,
8 łyżek masła,
1/4 łyżeczki soli,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
3 jajka,
3/4 szklanki cukru pudru,
1/2 laski wanilii.


Czekolady połamać na kawałki, stopić wraz z masłem. Ostudzić. Następnie wbić jajka, dodać nasiona wanilii. Wsypać cukier puder, dokładnie wymieszać. Mąkę przesiać, zmieszać ze solą i proszkiem, dodać do masy, wymieszać. Na blaszkę o wym. 23x24cm wyłożyć masę czekoladową, następnie łyżką kłaść kleksy masy orzechowej. Wymieszać końcówką noża tworząc esy-floresy. Piec ok. 40 min w temp. 165st.







                                   Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:


4 komentarze:

  1. Dla wielbicieli masła orzechowego to prawdziwy rarytas ;) Bardzo apetycznie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis :) A ja właśnie kupiłam masło orzechowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda:) bardzo lubię to ciacho:)

    OdpowiedzUsuń