czwartek, 5 września 2013

Wafle ryżowe z kremem gryczano-czekoladowym i owocami

Postanowiłam na stałe wprowadzić wszelkie kasze do naszego jadłospisu. Co prawda nie jest ich wielką fanką, ale postanowiłam jakoś sama się do nich przekonać. Dlatego nie podaje ich już tylko jako dodatku do gulaszu, lecz także np. do deserów. I wcale nie mówię tu o kaszy manny czy jaglanej, lecz o gryczanej:) Chciałam zrobić jakiś szybki i zdrowy deser, w szafce znalazłam wafle ryżowe, a w lodówce resztkę powideł śliwkowych:) Miałam też miseczkę świeżo zerwanych owoców. I w taki oto sposób wymyśliłam deser, całkiem nawet smaczny, jak na dodatek niezbyt lubianej przeze mnie kaszy gryczanej, bo zjadałam z wielkim apetytem:) Jednak dla wielbicieli tej kaszy, deser na pewno będzie jeszcze smaczniejszy:)




Składniki:
8 wafli ryżowych,
3/4 szklanki kaszy gryczanej,
100ml powideł śliwkowych,
50g gorzkiej czekolady,
30g mlecznej czekolady,
1/3 szklanki cukru,
4 łyżki mleka,
200g świeżych malin i borówek.
 
 
Przygotowanie
 
 
Kaszę ugotować na sypko we wrzątku, odcedzić i ostudzić, po czym zmiksować przy pomocy blendera na papkę. Dodać cukier oraz powidła śliwkowe, ponownie zmiksować. Czekolady połamać na kawałki i stopić na parze z dodatkiem mleka. Jeszcze ciepłe dodać do masy, zmiksować. Krem odstawić na 30minut, by nieco zgęstniał.
Następnie nakładać porcje kremu na wafle ryżowe, udekorować świeżymi owocami.
 
 
 



                                             Smacznego;)
 
Przepis dodaję do akcji:
 


4 komentarze:

  1. Bardzo fajna propozycja odnośnie podania wafli ryżowych :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W takiej wersji wafle ryzowe schrupalabym z ogromna ochota :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ten krem jest genialny! muszę taki zrobić :) super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki:) Jeśli lubicie kaszę gryczaną to gorąco polecam!!

    OdpowiedzUsuń