piątek, 6 września 2013

Brazyliana, czyli brazylijskie ciasto z kukurydzą

Znalazłam w szafce spore zapasy mąki kukurydzianej, trzeba było więc coś wykombinować;) Postanowiłam upiec nietypowe ciasto z dodatkiem mąki kukurydzianej, kukurydzy oraz wiórków kokosowych. Ciasto nie zawiera cukru, zamiast tego użyłam słodzone mleko skondensowane. Brazyliana ma konsystencję babki i wspaniały apetyczny żółty kolor...




Składniki:
2 jajka,
1 i 1/2 szklanki mąki kukurydzianej,
1/2 szklanki mąki pszennej,
puszka kukurydzy,
puszka mleka skondensowanego słodzonego,
łyżka masła lub margaryny,
80g wiórków kokosowych (użyłam Kresto),
płaska łyżka proszku do pieczenia.
 
 
Przygotowanie
 
 
Kukurydzę osączyć, przelać zimną wodą. Zmiksować przy użyciu blendera. Wlewać po trosze mleka, zmiksować. Wbić jajka, ponownie zmiksować.
Dodać przesiane mąki oraz wiórki kokosowe i dokładnie wymieszać. Na koniec dodać masło oraz proszek do pieczenia, wymieszać.
Ciasto przelać do przygotowanej formy (u mnie w kształcie serca).
Piec ok. 45minut w temp. 180st.
Ostudzić, podawać oprószone cukrem pudrem.
 
 
 







                                           Smacznego:)
 
Przepis dodaję do akcji:
 

 


7 komentarzy:

  1. wygląda super! bardzo fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam pytania JAK TO SMAKUJE?:D bo ja nie lubie kukurydzy w sumie ale ciasto wygląda tak interesująco że sie zastanawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda ciekawie, bardzo intensywny kolor ma:)

    OdpowiedzUsuń
  4. J. właściwie nie czuć mocno kukurydzy, głównie dominują wiórki kokosowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo słoneczne ciasto :)
    dziękuję za udział w akcji Warzywa w słodyczach 2013.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki:) Cieszę się, że mogłam dołączyć;)

    OdpowiedzUsuń