środa, 4 września 2013

Tort Szwarcwaldzki

Schwarzwälder Kirschtorte to jeden z najpopularniejszych tortów, który można znaleźć prawie na każdym blogu. Nie mogło go więc zabraknąć i u mnie;) Nie jest to oryginalny przepis na Tort Szwarcwaldzki, jednak dla mnie jest doskonały! Tort ten, zwany Czarny Las wywodzi się z Niemiec. Składa się z czekoladowego ciasta, dużej ilości wiśni i masy śmietanowej. Główną dekorację stanowi czekolada. Tort jest obłędny, na pewno jeszcze nie raz go upiekę:) Jest bardzo elegancki, więc nadaje się na szczególne okazje i na pewno zauroczy Waszych gości...




 
 
Ciasto:
6 jajek,
150g mąki pszennej,
150g margaryny,
150g drobnego cukru,
150g gorzkiej czekolady,
łyżeczka proszku do pieczenia,
szczypta soli.
 
 
Czekoladę stopić na parze i przestudzić. Masło utrzeć na puch, stale ucierając powoli wlewać przestudzoną czekoladę. Kolejno dodawać żółtka na przemian z cukrem. Następnie dodać przesianą mąkę z proszkiem. Chwilę ucierać. Na koniec dodać białka ubite ze szczyptą soli na sztywną pianę. Delikatnie wymieszać szpatułką.
Przelać na przygotowaną tortownicę o śr. 24cm.
Piec ok. 35-40 min w temp. 180st.
Ostudzić i przekroić na trzy blaty.
 
 
Masa wiśniowa:
700g wiśni świeżych lub z kompotu,
150ml kompotu z wiśni,
50ml nalewki z wiśni,
laska wanilii,
2 łyżki mąki ziemniaczanej,
2 łyżki cukru.
 
 
Kompot i nalewkę wymieszać z cukrem, mąką ziemniaczaną i nasionami wanilii. Mieszając, gotować, aż masa zgęstnieje.
Następnie dodać dobrze odsączone wiśnie. Dokładnie wymieszać i ostudzić.
 
 
Masa śmietanowa:
750ml śmietanki 30%,
3 opak. śmietan-fix,
4 łyżki cukru pudru,
50ml kompotu z wiśni,
50ml nalewki z wiśni,
100g gorzkiej czekolady,
wiśnie kandyzowane (użyłam GoldPack).
 
Śmietankę ubić na sztywno z cukrem pudrem, pod koniec dodać śmietan-fixy.
Pierwszy blat ciasta ułożyć, na paterze i mocno nasączyć ponczem. Wyłożyć połowę masy wiśniowej oraz 1/4 ubitej śmietany. Przykryć drugim blatem, także naponczować, rozsmarować resztę masy wiśniowej oraz 1/4 śmietany. Położyć ostatni blat ciasta, naponczować.
Wierzch i boki ciasta udekorować śmietanką, startą czekoladą oraz kandyzowanymi wiśniami.
Tort przechowywać w lodówce.
 
 
 










                              Smacznego:)


10 komentarzy:

  1. torty nie są moją mocną stroną, Twój prezentuje się bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio też robiłam taki torcik:) bardzo mi smakował:) Twój jest bardzo apetyczny i ma bardzo ładną dekorację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ula ja też zawsze mam stres przed pieczeniem tortu, bo nie zawsze udaje się tak jakbym chciała;)
    Justyna dziękuję:)Nam też bardzo smakował:)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękny :) muszę go kiedyś zrobić, w końcu to klasyk, jak piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję;) Bielinko dokładnie tak, to klasyk i do tego naprawdę pyszny:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam właśnie takie torty ponieważ są lekkie i smaczne. Te wykonane na maśle lub margarynie unikam.

    OdpowiedzUsuń
  7. witam, mieszkam w Anglii i nie mam możliwości kupić śmietanki 30% i moje pytanie jak nazywa się angielski odpowiednik tej śmietanki? z góry bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miszelko niestety nie mam zielonego pojęcia jak nazywa się angielski odpowiednik... Ważne żeby była to tłusta słodka śmietanka może być 36%.

    OdpowiedzUsuń