piątek, 13 września 2013

Tradycyjne cebularze

Wczoraj były bułeczki z musztardą, dziś coś na podobne bułeczek, mianowicie cebularze. Czyli małe placuszki z farszem z cebuli i maku. Jednak jest to cebula przygotowana w szczególny sposób... Cebularze świetnie pasują jako dodatek np. do zup czy kiełbasek z grilla. Ja osobiście uwielbiam je odgrzane właśnie na grillu:)




Składniki:
500g mąki pszennej,
20g świeżych drożdży,
szklanka mleka,
60g masła lub margaryny,
2 cebule,
2 łyżki maku (użyłam BackMit),
2 łyżki oleju rzepakowego (użyłam Rapso),
sól,
pieprz,
łyżeczka cukru,
jajko.
 
 
Przygotowanie
 
 
Cebule obrać, posiekać. Wrzucić do wrzątku, gotować około 5 minut. Odcedzić i przełożyć do słoika, wymieszać z makiem i olejem. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Gdy ostygnie zakręcić i wstawić na noc do lodówki.
1/3 szklanki mleka podgrzać, wkruszyć drożdże, dodać cukier oraz 2 łyżki mąki. Dokładnie wymieszać i odstawić, by drożdże zaczęły pracować.
Resztę mąki przesiać, dodać łyżeczkę soli, zaczyn z drożdży, resztę letniego mleka oraz stopioną margarynę. Jajko rozkłócić, łyżkę masy jajecznej odłożyć, resztę dodać do ciasta. Zagnieść gładkie, elastyczne ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na 45minut, by podwoiło swą objętość.
Odrywać małe porcje ciasta, spłaszczać w dłoni tworząc małe placuszki, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na środku każdego placuszka nałożyć farsz z cebuli. Brzegi cebularzy posmarować odłożonym rozkłóconym jajkiem.
Piec ok. 20min w temp. 200st. Ostudzić.
 
 








                                            Smacznego:)

8 komentarzy:

  1. Cebularze kojarzą mi się z liceum i przemiłą panią sklepikarką :) Piękne te Twoje cebularze,a zdjęcia cud i miód!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam takie same wspomnienia jak Andźka, liceum i cebularze zjadane na murku ;) Pyszne muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mi się podobają takie bułeczki z cebulką :) z pewnością kiedyś zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam, muszę sama wreszcie zrobić :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ja lubię te bułki:D:D cebularze są świetne:)

    OdpowiedzUsuń