wtorek, 17 września 2013

Czekoladki z nadzieniem o smaku jagodowym

Zrobiłam w tym roku nalewkę z jagód (niebawem podam Wam przepis). Wyszła przepyszna! Jednak zostało mi sporo  jagód nasączonych alkoholem. Aż żal było je wyrzucić:) Dlatego postanowiłam zrobić coś, co oboje z mężem bardzo lubimy, czyli czekoladki:) Wyszły obłędne! Pyszna czekolada i kremowe, jagodowe nadzienie... 




Składniki:
100g mlecznej czekolady,
50g białej czekolady,
4 łyżki jagód (najlepiej pozostałości po robieniu nalewki),
łyżka serka mascarpone,
3 łyżki śmietanki 30%.


 Przygotowanie


Mleczną czekoladę stopić na parze. Przy użyciu zwykłego pędzelka (taki jak do malowania farbkami), posmarować dno i boki silikonowych foremek na czekoladki. Wstawić do lodówki na 15minut.
Białą czekoladę stopić na parze wraz ze śmietanką, przestudzić.
Ja użyłam jagód pozostałych od robienia nalewki, były więc mocno nasączone alkoholem. Jeśli używacie zwykłych jagód dodajcie 2 łyżki nalewki z jagód. 
Owoce zmiksować, dodać do czekolady wraz z serkiem. Zmiksować na gładką masę. Nakładać po trosze masy do foremek wysmarowanych czekoladą. Wstawić na do lodówki na kolejne 15minut. Następnie wierzch posmarować resztą stopionej mlecznej czekolady. 
Wstawić na 2 godziny do lodówki.
Na koniec bardzo delikatnie wyjąć czekoladki z foremek.








 



                                    Smacznego:)

9 komentarzy:

  1. Urocze:) Forma do czekoladek z niezastąpionej biedronki? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają rewelacyjnie:) nigdy nie robiłam takich pralinek:) rewelacja:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo matko wyglądają na obłędnie pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę sobie sprawić taka foremkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję:)
    Małpa w kuchni- no ba:)
    Ola Wilczek koniecznie musisz kupić i zrobić domowe czekoladki:) To nic trudnego a ten smak...

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja miałam taki pomysł. Na Dzień Chłopaka. Moje będą inne, raczej deserowe nie mleczne. Dlatego nie jestem już obrażona :-)

    OdpowiedzUsuń