środa, 11 września 2013

Sernik czekoladowo-orzechowy z mlekiem w proszku

Dostałam od cioci dużo pysznego, wiejskiego sera. Musiałam więc go wykorzystać do czegoś naprawdę wyjątkowego:) Gdy tylko zobaczyłam ten przepis, wiedziałam, że to właśnie do niego użyję mojego sera. Sernik jest tak pyszny, że nawet nie wiem jak go opisać... Mieszają się smaki orzechów laskowych, czekolady i mleka w proszku. Ciasto jest wilgotne, odpowiednio słodkie, autorka przepisu twierdzi, że smakiem przypomina batoniki Kinder Bueno.
Mój mąż podsumował ciasto jednym słowem : obłędne! A skoro on tak powiedział o serniku (za którymi nie przepada) to znaczy, że jest naprawdę przepyszny:)




 
 
Spód:
220g herbatników w polewie czekoladowej,
100g masła,
3 łyżki zmielonych orzechów laskowych (użyłam BackMit).
 
 
Herbatniki połamać na kawałki i przy użyciu blendera zmielić na pył. Wymieszać z orzechami laskowymi oraz stopionym masłem. Wyłożyć na dno tortownicy o śr. 27cm. Schłodzić.
 
 
 
Masa serowa:
1,3 kg twarogu,
szklanka gęstego jogurtu naturalnego,
2 szklanki mleka w proszku,
2/3 szklanki śmietanki 30%,
3 jajka,
szklanka cukru,
2/3 szklanki kremu czekoladowego.
 
 
Twaróg zmielić, utrzeć z cukrem. Kolejno wbijać jajka. Dodać jogurt naturalny oraz mleko w proszku i krem czekoladowy. Dokładnie utrzeć. Mieszając, powoli wlewać śmietankę. Dokładnie wymieszać i przelać na przygotowany spód.
Piec ok. 60minut w temp. 160st.
Ostudzić w uchylonym piekarniku, następnie wstawić sernik do lodówki.
 
 
Krem:
1/2 szklanki mleka w proszku,
3/4 szklanki zmielonych orzechów laskowych (BackMit),
5 łyżeczek cukru pudru,
25g masła,
7 łyżek śmietanki 30%.
 
 
Miękkie masło utrzeć ze zmielonymi orzechami oraz cukrem pudrem. Następnie, stale ucierając, powoli wlewać śmietankę. Krem rozsmarować na wierzchu sernika.
Przechowywać w lodówce.
 
 
 
 





 
 
                                        Smacznego:)


13 komentarzy:

  1. Wygląda niezwykle apetycznie! Chyba przepis podkradnę i wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie ale ja nie jestem obiektywna bo uwielbiam wszystkie serniki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przesmacznie ten sernik wygląda! :) Zapraszam serdecznie do mnie w odwiedziny. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdo, przez Ciebie moja waga się zmienia ! Ciągle bym piekła i jadła, to zaczyna być niebezpieczne. Uzależniające... :-)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze nigdy nie robiłam sernika z mlekiem w proszku, ale jako sernikomaniaczka czuję się zobowiązana do spróbowania :) idealne zestawienie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Udany wypiek... aż chcę się jeść :)Przepis również ciekawy, nie robiłam jeszcze takiego. Z pewnością w przyszłości skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziewczyny naprawdę polecam! Chyba najlepszy jaki jadłam:)
    Aniu oj to prawda, że pieczenie i jedzenie tego uzależnia i to bardzo;):)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Imponujący jesienny sernik. Z mlekiem w proszku jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. a co z mlekiem w proszku w kremie? kiedy go dodajemy?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodajemy do ucieranego masła na przemian z cukrem pudrem i mielonymi orzechami:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ten krem czekoladowy w masie serowej to taki w proszku z torebki ?

    OdpowiedzUsuń