poniedziałek, 2 września 2013

Suflet czekoladowo-orzechowy

Kocham wszelkie czekoladowe desery:):) Też tak macie? Pogoda nas ostatnio nie rozpieszcza, dlatego przygotowałam dla moich chłopaków pyszny deser na ciepło:) Oczywiście bardzo czekoladowy, z nutką orzechów, wanilii i kawy. Byli bardzo zawiedzeni, że deseru było tak mało:)




Składniki:
100g gorzkiej czekolady,
300ml mleka,
3 łyżki masła,
łyżeczka kawy rozpuszczalnej,
3 żółtka,
4 białka,
4 łyżki zmielonych orzechów laskowych (użyłam BackMit),
3 i 1/2 łyżki mąki pszennej,
2 łyżki cukru waniliowego,
szczypta soli.
 
 
Przygotowanie
 
 
Czekoladę stopić wraz z mlekiem. Masło stopić w osobnym naczyniu, dodać mąkę oraz orzechy. Stale mieszając, powoli wlewać mleko z czekoladę. Dodać cukier oraz kawę rozpuszczalną. Mieszając, podgrzewać na małym ogniu, aż masa zgęstnieje. Ostudzić.
Dodać żółtka oraz ubite ze szczyptą soli białka na sztywną pianę.
Masę przelać do natłuszczonych i wysypanych cukrem pudrem kokilek.
Piec ok. 25minut w temp. 180st.
Podawać od razu oprószone cukrem pudrem.
 
 
 





                                      Smacznego:)

9 komentarzy:

  1. pyszności serwujesz :) mam ochotę na takie czekoladowe cudeńka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdraszczam twoim chlopakom!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda świetnie:) bardzo lubię suflety:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Łucja to polecam;)
    Maggie czasem myślę czy nie za dobrze mają;):)
    Justyna dziękuję, ja też bardzo lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie do wypróbowania! nigdy nie robiłam sufletu, ale muszę spróbować! Ten wygląda absolutnie niesamowicie przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Mary ja tez suflety odkryłam dość niedawno, ale bardzo je lubimy:)
    Dzięki Luka;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez jestem szalona na punkcie czekolady:) Pyszny Deser!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ilona to cieszę się bardzo, że jest nas więcej:):)

    OdpowiedzUsuń