czwartek, 25 września 2014

Gulasz z kluseczkami

Za oknem zaczyna się robić szaro, deszczowo i zimno. Typowa jesienna pogoda... Wtedy też staram się przygotowywać kolorowe i sycące dania, które jednocześnie świetnie rozgrzewają. Dlatego dzisiaj mam dla Was pyszny gulasz, który zawiera w sobie wszystkie te cechy. Niezwykłym dodatkiem są kluseczki, które sprawiają, że gulasz jest o wiele bardziej sycący i można go podawać bez żadnych ziemniaków, kaszy czy ryżu.
Dodatkowo so gulaszu użyłam ketchupu ziołowego Provence firmy Jamar, który otrzymałam do przetestowania. Ketchup świetnie pasuje do tego dania, nadał mu ziołowego posmaku, dzięki czemu nie musiałam już dodawać żadnych ziół. 



Składniki:
  • 1 kg mięsa gulaszowego, 
  • czerwona papryka, 
  • zielona papryka, 
  • 2 cebule, 
  • 6 łyżek ketchupu ziołowego (użyłam Provence Jamar), 
  • sól, pieprz, 
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki, 
  •  szczypta kminku, 
  • olej do smażenia. 
Mięso umyć, osuszyć, pokroić w kosteczkę. Podsmażyć na kilku łyżkach oleju. Podlać 2 szklankami wody i dusić pod przykryciem na małym ogniu około 50 minut, w razie potrzeby podlewać wodą.
Cebule obrać, pokroić w kosteczkę. papryki umyć, oczyścić i pokroić w paseczki. Dodać do mięsa, wraz z ketchupem, doprawić solą, pieprzem, papryką i kminkiem. Dusić jeszcze 20 minut.

Kluseczki:
  • 500g mąki pszennej, 
  • jajko, 
  • sól, 
  • zimna woda. 
Mąkę przesiać, dodać sól. Zrobić dołeczek, wbić jajko i wlać trochę wody, wymieszać końcówką noża. Zagnieść ciasto, dolać tyle wody, by ciasto było gładkie i elastyczne. Odrywać małe porcje ciasta tworząc malutkie kluseczki. Wrzucać porcjami na osolony wrzątek. Gotować około 1 minuty od momentu wypłynięcia. Odcedzić i dodać do gulaszu.









                                                             Smacznego;))
 

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie dania z kluseczkami! Na rozgrzanie idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pożywne i smaczne danie, w sam raz na jesienne dni

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj taki pyszny gulasz z kluseczkami? Poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też robię gulasz z takimi kluseczkami. To moja ulubiona wersja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna i rozgrzewająca zupka na chłodniejsze dni :-) super propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń