wtorek, 4 listopada 2014

Knedle ziemniaczane z jabłkami

Zostało mi całkiem sporo ugotowanych ziemniaków i coś musiałam z nimi zrobić;) Spojrzałam na jabłka i już wiedziałam co z nich będzie, oczywiście knedle z jabłkami! Jeśli mamy już wcześniej ugotowane ziemniaki to przygotowanie takich knedli jest łatwe i szybkie. Ja podaję je z dodatkiem cukru, masła i cynamonu. Palce lizać!




Składniki:
  • 1kg ziemniaków, 
  • 2 jajka,
  • czubata szklanka mąki pszennej, 
  • sól, 
  • 3 jabłka, 
  • 3 łyżki cukru, 
  • 3 łyżki masła, 
  • cynamon.

Wykonanie

Ziemniaki obrać, ugotować w osolonej wodzie do miękkości. Odcedzić. Ostudzić, zmielić przez maszynkę. Dodać mąkę, szczyptę soli i jajka. Zagnieść gładkie ciasto. W razie potrzeby podsypując mąką.
Jabłka obrać ze skórki, pokroić w kosteczkę. 1 i 1/2 łyżki masła stopić, wsypać cukier. Gdy cukier się rozpuści dodać jabłka, dusić około 5 minut na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu. Lekko przestudzić.
Z ciasta odrywać małe porcje, spłaszczać na okrągłe placuszki, nakładać porcję jabłek i sklejać formując okrągłe knedle. Kłaść partiami na osolony wrzątek, gotować około 5 minut od wypłynięcia. Odsączyć na durszlaku i podawać z resztą stopionego masła, odrobiną cukru oraz cynamonu.






                                                                  Smacznego;))

11 komentarzy:

  1. Na takie knedle to i ja bym się skusiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. narobiłaś mi smaka... szkoda, że nie mam ugotowanych ziemniaków, a jeszcze większa szkoda, że mój mąż nie trawi takich potraw ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo...no to mnie zaskoczyłaś, bardzo ciekawy przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj wieki knedli nie jadłam :-) a bardzo lubię :-) muszę się zorganizować i je zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ mam na nie smaka :) muszą być rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z jabłkami nie robiłam. Ale ze mnie gapa. No wyglądają baaaardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja jabłuszka tarkuję na tarce na wiórki,posypujė cukrem i cynamonem,wymieszać i nakładać na ciasto,zakulać i ugotować.

    OdpowiedzUsuń