piątek, 21 listopada 2014

Sernik z kakao

Dzisiaj zdradzę Wam przepis na mój ulubiony sernik przez duże U :)) Przepis mam od mamy, zupełnie nic w nim nie zmieniałam, więc gdy go piekę od razu przypomina mi się dzieciństwo,a  w szczególności Święta Bożego Narodzenia, bo wtedy mama zawsze piekła duża blache sernika a jego migdałowy aromat kusił niesamowicie... Teraz ja kuszę moich chłopaków tym pysznym serniczkiem, którym nigdy nie pogardzą:) A jaki jest Wasz ulubiony sernik? 



Forma 25x36cm

Kruche ciasto:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej, 
  • 250g margaryny Palma z murzynkiem,
  • szklanka cukru,
  • jajko,
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 3 łyżki kakao,
  • kilka kropel olejku migdałowego.
Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia i kakao. Dodać cukier i kilka kropel olejku migdałowego. Zrobić dołek, wbić jajko, dodać pokrojoną margarynę. Całość posiekać i zagnieść gładkie ciasto. Podzielić na dwie części. Każdą część owinąć w folię spożywczą, jedną z nich zamrozić, drugą włożyć do lodówki na 30 minut.

Masa serowa: 
  • 1,30 kg półtłustego sera, 
  • 2 szklanki cukru,
  • 125g margaryny Palma z murzynkiem,
  • 5 jajek,
  • 2 łyżki cukru waniliowego,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej, 
  • łyżeczka proszku do pieczenia.
Ser zmielić. Dodać żółtka, cukry oraz miękką, posiekaną na kawałki margarynę. Wsypać proszek do pieczenia oraz mąkę ziemniaczaną. Zmiksować do połączenia się składników. Białka ubić na sztywną pianę, dodać do masy serowej, delikatnie wymieszać, aż masa będzie jednolita.
Część ciasta z lodówki wyłożyć na dno natłuszczonej i wysypanej bułką tartą formy, nakłuć widelcem. Na ciasto wylać masę serową. Na wierzchu zetrzeć drugą, zamrożoną część ciasta.
Sernik piec około 75 minut w temp. 180st.
Przed podaniem polukrować.






                                                             Smacznego:))


Przypominam Wam jeszcze o konkursie Palmy z murzynkiem, w którym możecie wygrać bardzo fajne nagrody!


http://www.tradycjaczynowoczesnosc.pl/

12 komentarzy:

  1. Apetyczny :) Ja uwielbiam serniki, więc trudno mi wskazać jeden ulubiony. Ale na pewno na czele listy będzie sernik krakowski oraz moja dzisiejsza propozycja, czyli sernik nowojorski :) Dwa różne typy serników, ale oba pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ciasto kakaowe z sernikiem nadaje wyrazistości

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie również króluje dziś sernik - złota rosa, która się zbuntowała i po rosie ani śladu. ;)

    Twój wygląda bardzo apetycznie. :)

    A ulubiony... jestem fanką serników na zimno. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama robi podobny i powiem Ci, że bardzo go lubię :-) pewnie dopiero na święta go zrobi :-) pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały :) Uwielbiam takie powroty do smaków dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tu nie lubić serników ja je kocham :) twój wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ulubiony sernik mojej rodziny :D A, ja uwielbiam wszystkie serniki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko, to jest jedno z najlepszych ciast na świecie! Kocham to połączenie smaków:) Przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny serniczek :) Uwielbiam każdy rodzaj i z chęcią zjadłabym taki kawałeczek :)

    www.zakochana-babeczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pychotka! *.*
    Ten sernik wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny - uwielbiam serniki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sernik królewski, uwielbiam !
    Po sezonie owocowym pierwszy na mojej liście. ;)

    OdpowiedzUsuń