sobota, 15 listopada 2014

Ciasto drożdżowe z jagodami - bez wyrastania!

Jakie ciasta najbardziej kojarzą Wam się z dzieciństwem? Bo u mnie na pierwszym miejscu zdecydowanie znalazłoby się ciasto drożdżowe;) Mama zawsze piekła taką wielką blachę drożdżówki, której połowa znikała dosłownie w oka mgnieniu... Najbardziej lubiłam zapach ciasta drożdżowego, który czuć było w całym domu:) Jeszcze milej wspominam wypiekanie pączków na Tłusty Czwartek. to zadanie z kolei należało do mojej babci, uwielbiałam podglądać jak babcia w tempie dla mnie nie do ogarnięcia tworzy piękne, zgrabne pączki:)) Też macie takie wspomnienia?
Na pączki jeszcze przyjdzie czas, a wracając do ciasta drożdżowego, odnalazłam przepis mamy, zmieniłam jedynie sposób wyrastania ciasta, a raczej po prostu całkowicie ominęłam ten etap. Dodałam za to 40 minut pieczenia w temp. 45stopni. Ciasto nie straciło nic na smaku a możemy się nim szybciej zajadać;))




Składniki:
  • 650g mąki pszennej,
  • 150g cukru, 
  • jajko,
  • 5 żółtek, 
  • 150g margaryny Palma z murzynkiem,
  • 3/4 szklanki mleka,
  • 50g świeżych drożdży,
  • szczypta soli.
Wykonanie

Mleko lekko podgrzać. Do ciepłego mleka dodać drożdże, dokładnie rozmieszać. Odstawić na 5 minut.
W między czasie przesiać, mąkę, dodać szczyptę soli oraz cukier. Dodać żółtka oraz jajko, rozkłócić. Margarynę stopić, dodać do mąki wraz z drożdżami. Dokładnie wymieszać drewnianą łyżką. Ciasto nie ma takiej konsystencji jak zwykłe drożdżowe ciasto, jest nieco rzadkie, ale takie właśnie ma być!!
Blaszkę o rym. 23x33cm natłuścić i wysypać bułką tartą.
Na blaszkę przełożyć ciasto. Piec około 40 minut w temp. 45stopni, następnie 40 minut w temp. 180-200st.






                                                                         Smacznego;))


Przy okazji zapraszam Was do udziału w konkursie, gdzie czekają na Was ciekawe nagrody
http://www.tradycjaczynowoczesnosc.pl/

9 komentarzy:

  1. Ale puszyste, i te jagody-wspomnienie lata :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o, tak drożdżówa to zdecydowanie smak dzieciństwa :) wiele bym dała za kawałeczek Twojego ciasta, gdyż wygląda wprost cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja lubię drożdżowe wypieki, w planach mam właśnie babkę drożdżową:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ekspresowe ciasto, a w smaku zapewne wyśmienite! :)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wyrosła :-) wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, drożdżowe zdecydowanie kojarzy mi się z dzieciństwem :) Z jagodami pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, tak, zdecydowanie - drożdżówka pachnie domem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, ciasto wygląda obłędnie i na pewno tak smakuje!
    Ale niestety dzisiaj pokusiłam się o zrobienie tej szybkiej drożdżówki. Nie wiem dlaczego, ale ciasto wyszło bardzo geste i twarde, musiałam je wręcz zagniatać ręką w misce :( Co zrobiłam źle? Po okropnych męczarniach jakoś rozłożyłam je dłońmi na blaszce i wrzuciłam do piekarnika. Co będzie to będzie, najwyżej pójdzie do kosza. Ale co mogłam zrobić źle? Jakieś pomysły? Bo przyznam szczerze, że do drożdżowych ręki nie mam a taką miałam ochotę... :( ASARIELKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że nie mam pojęcia, ciasto z tego przepisu powinno być wręcz rzadkie! A margaryna była stopiona? A może dała Pani za dużo mąki? Ja drożdżowe ciasta zawsze wyrabiam ręką wtedy pięknie rosną:))

      Usuń