niedziela, 18 maja 2014

Światowy Dzień Pieczenia - Babeczki Red velvet

Babeczki Red velvet są dość popularne i można je znaleźć na bardzo wielu blogach. Ja miałam okazję piec je po raz pierwszy:) A wszystko to dzięki akcji Światowy Dzień Pieczenia, do którego postanowiłam dołączyć! Co prawda troszkę przerobiłam oryginalny przepis na te babeczki, ale zdecydowanie wyszło im to na dobre:)) Ja swoje babeczki udekorowałam chmurką bitej śmietany i odrobiną czekolady. 




Składniki:
  • 2 jajka, 
  • 180g margaryny, 
  • laska wanilii, 
  • łyżeczka soli, 
  • szklanka cukru, 
  • 400g mąki pszennej, 
  • 200 ml jogurtu naturalnego, 
  • 3 czubate łyżki kremu czekoladowego, 
  • łyżeczka soli, 
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • 2 łyżeczki kakao, 
  • szczypta czerwonego barwnika.

Miękką margarynę utrzeć z cukrem na puszystą masę. Kolejno dodawać jajka. Dodać nasiona wanilii, sól oraz krem czekoladowy. Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Dodawać do masy na przemian z jogurtem. Na koniec dodać kakao oraz szczyptę czerwonego barwnika. 
Ciasto przełożyć do foremek na muffinki do 2/3 wysokości.
Piec około 20-25 minut w temp. 180st. Ostudzić.


Dekoracja: 
  • 200 ml śmietanki 30%, 
  • 3 łyżki serka mascarpone, 
  • 2 łyżki cukru pudru, 
  • cukier błyszczący do posypania, 
  • 20g startej czekolady.
 
Śmietankę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier puder. Na koniec dodać mascarpone, chwilę ucierać. 
Masę przełożyć do szprycy i udekorować babeczki. 
Posypać startą czekoladą oraz cukrem błyszczącym.


                                                                     Smacznego:))

10 komentarzy:

  1. śliczne wyszły :) i tak słodko podane :)
    dziękuję za wspólne pieczenie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna babeczka. Dziękuję za wspólnie, mile spędzony czas podczas pieczenia Babeczek Red Velvet… i nie tylko. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też piekłam pierwszy raz..pyszne były..dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu cudne są te Twoje babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne i apetyczne baby :-) dziękuje za wspólne pieczenie :-) było mi bardzo miło :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe babeczki :) pyszności:)
    dziękuję za wspólną zabawę! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale słodziaki :) te babeczki są obłędne :) pozdrawiamy serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń