środa, 21 maja 2014

Ciasto jogurtowe z rabarbarem

Sezon na rabarbar wciąż trwa, warto wiec korzystać z tego pysznego warzywa;)) U nas najbardziej sprawdzają się kruche i ucierane ciasta z dodatkiem rabarbaru. Oto kolejna moja propozycja:) Tym razem jest to ucierane ciasto z dodatkiem oleju i jogurtu, ja dałam jogurt wieloowocowy dlatego ciasto ma nieco ciemniejszy odcień;) Ale nic mu to nie ujmuje w smaku! 




Składniki: 
  • 3 szklanki mąki pszennej, 
  • 3 jajka, 
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • szklanka jogurtu naturalnego lub owocowego, 
  • szklanka oleju rzepakowego, 
  • skórka z 1/2 cytryny, 
  • laska wanilii, 
  • 500g rabarbaru, 
  • 2 łyżki cukru,
  • łyżeczka przyprawy do kawy i deserów (użyłam Kamis). 

Wykonanie


Jajka zmiksować z cukrem, jogurtem ( u mnie wieloowocowy) i olejem. Dodać nasiona wanilii oraz świeżo startą skórkę z cytryny. Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Miksując, stopniowo dodawać do ciasta. 
Ciasto przelać na natłuszczoną i wysypaną bułką tartą blaszkę o wym. 23x33cm. 
Rabarbar umyć, pokroić w kostkę i zasypać cukrem oraz przyprawą do kawy i deserów. Wymieszać i równomiernie rozłożyć na cieście.
Piec około 40 minut w temp. 180st.
Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem oraz przyprawą do kawy i deserów.






                                                          Smacznego;))


Przepis dodaję do akcji:

RabarbalovePiknik majowy

 

8 komentarzy:

  1. Mniam uwielbiamy ciasta jogurtowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dodaję do obserwowanych a ciacho niebawem wykonam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już sama nazwa brzmi apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie przepisy na smaczne ciasta, gdzie pomocnikiem jest mikser :)!! super fotki, zapraszam na rewizytę u mnie też coś z rabarbaru się znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co robie takie ciasto zawsze mam zakalec😢.Co moge robić nie tak????? Uwielbiam ciasta jogurtowe , czy kiedykolwiek mi się uda 😞?

    OdpowiedzUsuń