czwartek, 23 stycznia 2014

Rogaliki nadziewane masą orzechową

Ostatnimi czasy często goszczą u nas rogaliki:) Mam dla Was w zapasie klika pysznych propozycji. Pierwszą z nich są małe rogaliki na cieście bardzo zbliżonym do francuskiego. Jednak najlepsze w nich jest nadzienie - na pierwszy rzut oka wygląda jak czekolada, a w rzeczywistości są to zmielone orzechy i kakao. Jedne z najlepszych rogalików, jakie udało mi się upiec;) Polecam je nie tylko na Tłusty Czwartek...




Ciasto:
  • 200g mąki pszennej, 
  • 200g serka homogenizowanego waniliowego, 
  • 100g masła, 
  •  100g margaryny, 
  • 2 czubate łyżeczki cukru pudru. 

Mąkę przesiać wraz z cukrem pudrem. Dodać masło i margarynę oraz serek homogenizowany, posiekać nożem. Następnie zagnieść gładkie ciasto.
Owinąć w folię spożywczą i włożyć na noc do lodówki.


Nadzienie: 
  • 100g zmielonych orzechów włoskich (użyłam BackMit), 
  • 3 łyżki kakao, 
  • 80g cukru pudru,
  • 50g masła, 
  • białko, 
  • cukier perlisty do posypania.

Masło stopić, zmieszać z orzechami, kakao i cukrem pudrem. Ciasto podzielić na trzy porcje. Każdą rozwałkować na kształt koła. Ostrym nożem podzielić na 8 trójkątów. Nałożyć łyżeczkę farszu i zwinąć, sklejając dokładnie końce. Delikatnie podwinąć rogi do środka, tworząc kształt rogali. 
Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować rozkłóconym białkiem i posypać cukrem perlistym. 
Piec około 18-20 minut w temp. 180st.












                                  Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:

Orzech
 

5 komentarzy:

  1. piękne :) piekłam kiedyś podobne ciasto i przyznaję jest pyszne :) nadzienie również bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ cudnie wyglądają! Zjadłabym, zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawi mnie to ciasto na rogaliki, jeszcze takiego nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń