wtorek, 17 marca 2015

Sałatka makaronowa z brokułem i prażonym słonecznikiem

Sałatki zawsze sprawdzają się podczas wszelkich imprez i spotkań w gronie znajomych czy rodziny. Warto czasem zaskoczyć bliskich czymś nowym i nietypowym. Taka właśnie jest ta sałatka:) Makaron wyglądem przypominający ryż, brokuł, wędzona szynka i chrupiące ziarna słonecznika tworzą wspaniałe połączenie. Za pomysł dziękuję Bożence!





Składniki: 
  • 250g makaronu a'la ryż (użyłam Makaron Międzybrodzki), 
  • 4 jajka, 
  • puszka kukurydzy, 
  • brokuł, 
  • 150g szynki konserwowej lub wędzonej, 
  • 150g ziaren słonecznika, 
  • sól, pieprz, 
  • 3 łyżki majonezu (użyłam Majonezu Kętrzyńskiego). 
Wykonanie

Makaron ugotować w osolonym wrzątku, odcedzić i ostudzić. 
Brokuł podzielić na różyczki, gotować w osolonym wrzątku do miękkości, około 20 minut. Odcedzić i ostudzić. Następnie drobno posiekać.
Jajka ugotować na twardo, ostudzić, następnie oskubać i pokroić w kosteczkę. Szynkę również pokroić w kostkę. Wszystko połączyć, dodać odcedzoną i opłukaną kukurydzę. Słonecznik uprażyć na suchej patelni, dodać do reszty. 
Doprawić do smaku solą i pieprzem, dodać majonez, dokładnie wymieszać.








                                                                              Smacznego;))
 

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie sałatki. Są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kiedy jestem na studiach robię przeróżne sałatki. Twój pomysł na pewno wykorzystam, bo bardzo lubię brokuły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie rzeczy to ja lubię i robić i jeść. :)

    OdpowiedzUsuń