wtorek, 22 marca 2016

Ciasteczka Jeżyki bez pieczenia

Na blogu jest już całkiem sporo przepisów na ciasteczka, jednak w większości są to ciastka pieczone. Dziś mam dla Was mój bardzo stary, cudem odnaleziony przepis na ciasteczka a'la Jeżyki nie wymagające pieczenia. Są naprawdę bardzo łatwe w przygotowaniu. Ja dodaję do nich najczęściej tylko rodzynki i orzechy włoskie, jednak możecie je wzbogacić o dowolne bakalie. 

W Tesco znajdziecie aktualnie różne suszone owoce, idealne do ciasteczek jak i do świątecznych wypieków w atrakcyjnych cenach. 



 
Składniki:  
  • 200g masła lub margaryny, 
  • 100g mlecznej czekolady, 
  • tubka mleka skondensowanego, 
  • 2 łyżeczki cukru, 
  • 3 szklanki płatków kukurydzianych, 
  •  100g rodzynek (użyłam Kresto)
  • szklanka posiekanych orzechów włoskich.
Wykonanie:

Masło stopić wraz z cukrem, mlekiem z tubki oraz połamaną na kawałki czekoladą. Masę zdjąć z ognia, dodać pokruszone płatki kukurydziane - najlepiej włożyć je do foliowego worka i przejechać kilka razy wałkiem do ciasta. Dodać posiekane orzechy oraz rodzynki. Masę dokładnie wymieszać. 
Kłaść łyżką małe porcje na papier do pieczenia, tworząc ciasteczka. 
Odstawić na co najmniej 2 godziny, by ciasteczka zastygły.








                                                                   Smacznego:))
 

6 komentarzy:

  1. U mnie w domu najgorsze byłoby to czekanie 2 godziny :) kiedy robię podobne owsianki z kakao moja córcia zjada łyżeczką jeszcze nie zastygnięte :) prawo dzieciństwa :))

    OdpowiedzUsuń
  2. takie ciasteczka to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym podkradła kilka sztuk :D

    OdpowiedzUsuń