środa, 10 kwietnia 2013

Nie wuzetka a murzynek wg Siostry Anastazji

Bardzo lubię murzynka, ale uwielbiam też ciasta z kremem... Gdy tylko zobaczyłam ten przepis Siostry Anastazji koniecznie musiałam go wypróbować. Tak jak mówi sama nazwa ciasto na bazie murzynka a krem od wuzetki. Wspaniałe połączenie... I tym ciastem żegnam się z Wami na kilka dni, ale mam nadzieję, że będzieice czasem do mnie zaglądać:)





Ciasto:
szkl. cukru,
1/2 szkl. wody,
250g margaryny,
3 łyżki kakao,
2 szkl. mąki pszennej,
5 jajek,
2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Margarynę z cukrem, wodą i kakao przełożyć do garnka, zagotować. Ostudzić. Nastepnie połączyć z żółtkami oraz przesianą mąką zmieszaną z proszkiem. Na koniec wmieszać ubite na sztywno białka. Ciasto wylać na przygotowaną blaszkę o wym. 33x23cm. Piec ok. 30 min w temp. 180st. Ostudzić i przekroić.

Krem:
1/2 l śmietanki 30%,
2 galaretki cytrynowe,
1/2 szkl. wrzątku,
5 łyżek cukru pudru,
100g mlecznej czekolady.

Mocno schłodzoną śmietankę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać cukier puder. Galaretki rozpuścić we wrzątku. Ostudzić. Tężejące galaretki zmiksować z ubitą na sztywno śmietanką. Masą przełożyć ciasto. Polać stopioną czekoladą. Odstawić do lodówki, by polewa zastygła, następnie kroić w kwadraty jak prawdziwe wuzetki. Udekorować wg uznania.




Wiele pysznych inspiracji znajdziecie również w Twojej Cukierni Bydgoszcz


                                 Smacznego:)


Przepis dodaję do akcji:


Przepisy Siostry Anastazji

24 komentarze:

  1. Przepysznie wygląda:) i te biedroneczki.... :)
    Szybkiego powrotu do zdrowia:*

    OdpowiedzUsuń
  2. kurczę ciekawią mnie przepisy siostry... ;) jeszcze nigdy nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sa naprawdę fajne te przepisy , mam wszystkie książki Siostry Anatazji oprócz najnowszej :)

      Usuń
    2. Sa naprawdę fajne te przepisy , mam wszystkie książki Siostry Anatazji oprócz najnowszej :)

      Usuń
    3. Ela to Ci zazdroszczę ja niestety nie mam żadnej:(:(

      Usuń
  3. Ostatnio wpadła mi w ręce książka siostry Anastazji właśnie i ze zdziwieniem przeglądałam, nie sądziłam, że tam takie fajne przepisy są!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię przepisy siostry Anastazji i z chęcią zrobię takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mena P dziękuję, ale troszkę to jeszcze potrwa;( A ciasto naprawdę pyszniutkie więc polecam:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. ZROB ...a potem komentuj

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe ciasto.Rodzina byłazachwycona. Dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. książki siostry Anastazji to kopalnia pysznych przepisów:) świetny wyszedł Ci ten murzynek!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak, te przepisy są świetne:)) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. czy napewno tylko pol szklanki wody

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, wystarczy tylko pół szklanki, czyli 125ml wody

    OdpowiedzUsuń
  12. Powalające,koniecznie spróbuję.Za Przepisik dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj piekłam naprawde super i bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
  14. dZISIAJ ROBIŁAM WYSZŁO SUPER I NAPRAWDĘ PYXHA

    OdpowiedzUsuń
  15. a mnie polowa spadla na podlogę jak je przecinałam ale co tam jest jeszcze jedna :) poza tym poskładałam te puzzle polałam czekoladą i moja żarłoczna rodzina je pochłonie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mimo przebojów ciasto się udało i smakowało :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  16. a mi ciasto nie wyszlo

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepisy siostry Anastazji super. Ten murzynek był moim debiotem jeśli chodzi o pieczenie. Wyszedł świetny i później robiłam go z masą budyniową też pycha. Miło będzie wrócić do niego po 16 latach. 🙂 Dziękuję za przypomnienie o nim.

    OdpowiedzUsuń