niedziela, 10 stycznia 2016

Sernik czeski

Ostatnio serniki królują na blogu. Tym, którzy mają ich już dość obiecuję, że na razie to ostatni sernik, jaki w najbliższym czasie pojawi się na blogu :) Tym razem połączenie sernika z murzynkiem, niektórym znane jest to ciasto pod wdzięczną nazwą "Cielak" :) Obie te masy wspaniale się ze sobą łączą i tworzą naprawdę pyszny duet! 




foremka 23x33 cm

Ciasto: 
  • 2 szklanki mąki pszennej, 
  • 2 jajka,
  • szklanka mleka, 
  • szklanka oleju rzepakowego (użyłam Rapso), 
  • 1/2 szklanki cukru, 
  • 2 łyżki kakao, 
  • 2 łyżki ciemnego dżemu (u mnie z czarnej porzeczki),
  • łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • łyżeczka sody oczyszczonej. 
Wszystkie składniki przełożyć do miski i wymieszać drewnianą łyżką, po czym miksować około 3 min.na najwyższych obrotach. Ciasto przelać na natłuszczoną i wysypaną bułką tartą formę o wym. 23x33cm.

Masa serowa:  
  • 600g białego sera, 
  • 135g masła lub margaryny, 
  • 4 jajka, 
  • 2/3 szklanki cukru,
  •  łyżka cukru waniliowego, 
  • 3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej,
  • pomarańcza.
Ser utrzeć z miękkim masłem i cukrem na jednolitą masę. Dodać żółtka oddzielone od białek, krótko zmiksować. Pomarańczę sparzyć, zetrzeć skórkę z całej pomarańczy zaś z połowy wycisnąć sok. Wraz z mąką i cukrem waniliowym dodać do masy serowej, zmiksować. Białka ubić na sztywną pianę, dodać do sera, delikatnie wymieszać szpatułką.
Masę wylać na ciasto. Piec około 45 w temp. 200st. Ostudzić i przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.








Źródło: Arabeska waniliowa

                                                                    Smacznego:)) 
 

5 komentarzy:

  1. Duet fantastyczny! Oba ciasta uwielbiam i wiem, że taki sernik by zniknął u mnie w mig :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam je i jest pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego jeszcze nie jadłem, ale już widzę, że muszę to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny sernik, chętnie bym zjadła kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekłam go ostatnio na święta i nie byłam zadowolona. W smaku był bardzo dobry ale strasznie się kleił do noża. Nie było możliwości go pokroić

    OdpowiedzUsuń