czwartek, 23 maja 2013

Roladki z grillowanej cukinii

Nigdy nie przepadałam za cukinią, bo kojarzyła mi się głównie jako plastry cukinii smażone w cieście:(  Ale odkąd sama zaczęłam gotować i podawać ją w zupełnie innej postaci, często gości w naszych potrawach. Tym razem przygotowałam przystawkę z grillowanej cukinii i zdrowych dodatków. Roladki są lekkie, jedna zawiera tylko ok. 20kcal:)




Składniki:
mała cukinia,
50g koziego sera,
1/2 pęczka bazylii,
2 łyżki mrożonego szpinaku lub 50g świeżego,
sól morska,
pieprz czarny świeżo mielony,
łyżka natki pietruszki,
2 łyżki soku z cytryny.


Przygotowanie


Cukinie umyć, osuszyć i pokroić w długie, cienkie plastry. Grillować ok. 4 min z każdej strony.
Ser kozi pokruszyć, dodać posiekaną natkę pietruszki oraz sok z cytryny, dokładnie utrzeć.
Rozkładać po trosze sera na plastrach cukinii. Następnie ułożyć trochę odciśniętego szpinaku oraz listki bazylii. Oprószyć dolą i pieprzem, zrolować.
Podawać np. na liściach rukoli.
 
 


Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:
 

 
Piechotą do lata...

9 komentarzy:

  1. Tez takie robie czasami, uwielbiam to polaczenie smakow! Twoje wygladaja cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zdrowa przystawka i... to zdjęcie oddające rzeczywistość! Gratuluję pomysłu i mistrzowskiego wykonywania zdjęć! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i mam przystawkę na niedzielne spotkanie :-) Dzięki. A młoda cukinia najlepsza !
    Nie myślałaś ,żeby zlikwidować te hasła przy publikowaniu komentarzy? Okropnie to denerwujące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Grillowana cukinia jest pyszna!:) Świetne roladki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wam bardzo, Anitko dopiero uczę się robić ładne zdjęcia, więc tym bardziej jest mi miło:)
    Aniu też już mnie to denerwowało, ale nie wiedziałam jak to wyłączyć. Jednak udało mi się to rozpracować:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie podane i na pewno pyszne, wczoraj w lidlu kupiłam cukinie i bakłażny, więc moż e jutro wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Asiu, mam nadzieję, że będzie smakowało:)

    OdpowiedzUsuń