środa, 10 maja 2017

Serowa pianka bez pieczenia na chrupiącym spodzie

Pogoda nas nie rozpieszcza, dlatego trzeba to nadrobić jakimś smakołykiem:) Proponuję szybką piankę serową na zimno na bazie serków homogenizowanych. Spód to chrupiące herbatniki oraz orzechy wzbogacone o suszone owoce. Pychota! Niestety, znika zdecydowanie za szybko. 




tortownica 21cm


Spód: 
  • jajko, 
  • 200g herbatników, 
  • 150g masła lub margaryny, 
  • 50g wiórków kokosowych, 
  • 50g posiekanych orzechów laskowych, 
  • łyżka rodzynek (użyłam Helio), 
  • łyżka morwy białej suszonej (użyłam Helio), 
  • 100g cukru, 
  • 2 łyżki kakao.

Masło stopić z kakao, cukrem oraz rozkłóconym jajkiem. Zdjąć z ognia. Dodać pokruszone dość drobno herbatniki, rodzynki, morwę, wiórki kokosowe oraz posiekane orzechy laskowe. Dokładnie wymieszać. Wyłożyć na dno tortownicy o średnicy 21cm. Ostudzić i schłodzić w lodówce.

Masa serowa: 
  • 500g serka homogenizowanego waniliowego, 
  • 70g masła, 
  • 4 łyżki mleka, 
  • 200g cukru, 
  • opakowanie budyniu waniliowego (35g), 
  • 3 łyżki żelatyny.

Żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki wrzątku, ostudzić. W mleku rozrobić budyń. Masło stopić, dodać rozrobiony budyń oraz cukier. Stale mieszając, gotować chwilę, aż masa zgęstnieje. Dodać serki oraz płynną żelatynę i wyłożyć na wcześniej przygotowany spód z ciastek. Ostudzić i wstawić najlepiej na całą noc do lodówki.




                                                                          Smacznego:))

 

8 komentarzy:

  1. Bardzo interesujące ciasto. Podoba mi się to, że nie trzeba nic piec ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniki są wspaniałe /własnie niedawno zamieściłam na blogu a Twój jest superhttp://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne jest to ciasto, spróbowałam i teraz na pewno przez jakiś czas co niedzielę, będzie u mnie na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasta są idealne na lato! Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. coraz częściej widuję twory serowe bez pieczenia.. w ciągu ostatnich 2 tygodni 4x zrobiliśmy sernik bez pieczenia. Fajny ten przepis. Lubię takie bez pieczenia... jutro kupię składniki i zrobimy sobie odmianę od naszego sernika ; )

    OdpowiedzUsuń